På Lambertseter Senter ligger den eneste merkevarebutikken i området – Cortezzi. En butikk som elskes av faste kunder og som stadig oppdages av nye. Nå har kundefavoritten, som har holdt koken i over 13 år, strammet opp uttrykket sammen med oss i Driv.
Cortezzi fører dame- og herreklær av høy kvalitet, og ønsker å legge vekt på at de følger med i tiden og fornyer seg i takt med kundene. Målet var å gi kundene følelsen av å tre ut av Lambertseter og inn i en europeisk storby.
Skal tiltrekke en bred og desingbevisst målgruppe
Vi fikk derfor i oppgave å heve profilen til Cortezzi for å tiltrekke en bred og designbevisst målgruppe, og samtidig utvikle funksjonelle løsninger som kunne hjelpe de ansatte i en butikk med høyt varetrykk og kontinentale vibber.
Cortezzis store vareutvalg for både kvinner og menn, krever nemlig smarte løsninger for varebeholdning og varedisplay. Derfor bestemte vi oss for å lage ulike soner i butikken og samle alle de viktige funksjonene bakerst i butikken under en mezzanin som inneholder lagerrom. Praktisk, lekkert og funksjonelt!
Prøverommene ble lagt til et rolig område bakerst i butikken som en egen avdeling med teppebelagt gulv og myke gardiner. Det skal tross alt være behagelig, og ikke minst fristende, å prøve klær! I tillegg var det viktig for oss å lage et oversiktlig og innholdsrikt diskområde for å spille de ansatte gode. Her finner du både hoveddisk, nærlager, en egen pakkedisk og plass for tilbehør og småvarer. Her kan du plukke nye favoritter som smågodt!
Terazzo, glass og fargede detaljer
Fronten av mezzaninen var i utgangspunktet en stor og tom flate. Har valgte vi å plassere en opprutet eikevegg som tar igjen uttrykket fra diskområdet og øvrig innredning. I tillegg jobbet vi mye med detaljer i belysning, podier og montre i materialer som terrazzo, glass og fargede detaljer for å sy konseptet sammen. Vi håper dere kan se at vi har kost oss underveis!
Sammen med Cortezzi fikk vi altså strammet opp hele uttrykket til butikken, også utover det fysiske butikkrommet. Cortezzi fikk nemlig i perioden også utviklet en ny visuell identitet med ny logo og nye farger som vi har vært med å utarbeide. Sjekk så lekkert, da!