Rolfsen - en ny epoke for den klassiske Stavangerbutikken

I år er det 100 år siden Rolfsen, en av Stavangers mest tradisjonsrike butikker, åpnet dørene for første gang. Det kunne med andre ord ikke passet bedre med en fullstendig ombygging av butikken.

Foto: Anne Bråtveit

For de som kjenner byen er også Rolfsen godt kjent for å være både luksuriøs og imøtekommende. Dette var noe av det vi ønsket å foredle og videreføre, samtidig som designet skulle hedre butikkens historiske arv. Nye Rolfsen, som fortsatt ligger i Søregata, er med andre ord blitt både moderne og funksjonell, uten at det historiske suset er borte.

Foto: Anne Bråtveit

Den nye butikken på 500 kvadratmeter spenner over hele fire eldre bygårder. Totalrenoveringen var altså rimelig omfattende, men da får man også det beste resultatet – og det liker vi jo. Vi har valgt å kombinere varige materialer som treverk, naturstein, messing og glass for å skape en god atmosfære og en følelse av kvalitet og holdbarhet – et miljø som reflekterer Rolfsens posisjon i Stavanger. Med sitt enkle og tidløse uttrykk, fungerer butikken som en stilren ramme for det eksklusive vareutvalget.

Foto: Anne Bråtveit

Flere separate avdelinger

Planløsningen legger til rette for ulike avdelinger, slik at Rolfsen kan tilby oversiktlige og fleksible løsninger for de forskjellige målgruppene. Nå når butikken står ferdig, består den av en klassisk casual-avdeling, en eksklusiv dressavdeling, og en avdeling rettet mot et yngre og mer trendfokusert publikum. Alle skal få gode opplevelser hos Rolfsen. 

Foto: Anne Bråtveit

Hver avdeling er utformet med hvert sitt unike uttrykk. Trendavdelingen har fått materialer som aluminium, polert stål og mer organiske former som gir et mer moderne preg, og som står i fin kontrast til de klassiske og elegante linjene i de øvrige arealene.

Det er lagt vekt på både helheten og detaljene under renoveringen. Fasade og inngangsparti er oppgradert, og er innbydende allerede fra gatenivå. Inne er det gulvflatene som binder sammen de fire byggene og de er dekket av en vakker eikeparkett i fiskebeinsmønster.

Foto: Anne Bråtveit

Spesialprodusert innredning og spesielt tilpassede detaljer

Det er i høy grad brukt spesialprodusert innredning med spesielt tilpassede detaljer, og nøye utvalgte interiørelementer. Dette har vi gjort med tanke på å tydeliggjøre det konseptet vi ønsket for Rolfsen, men også for å få utnyttet arealene på best mulig måte.

Vi er skikkelig stolte av å presentere resultatet av denne prosessen og er takknemlige for å kunne være med å markere en ny æra for butikken i hjertet av Stavanger. Se alle bildene.

Skohjørnet – Fleksible og budsjettvennlige løsninger

Gode butikker er helt avgjørende for et levende sentrum og Skohjørnet i Sykkylven er uten tvil en av butikkene som bidrar til liv og røre. Vi må innrømme at det er litt ekstra stas å få hjelpe butikker i nærområdet vårt. Er du nysgjerrig på hva vi har gjort? Da er det bare å skrolle videre.

Linda Rokseth i Skohjørnet. Foto: Kristin Støylen for Sykkylven Næringsutvikling.

Vi har utviklet et helt nytt konseptdesign for skobutikken med utgangspunkt i noen gitte elementer, som blant annet gulvet. Ved å jobbe strategisk med farger, kommer skoene og det store utvalget virkelig til sin rett! Vi fikk lyst på nye sko selv, vi.

– Det har vært en drøm å ha så flinke folk å samarbeide med. De kom med mange gode forslag og tips til hvordan vi kunne få butikken flott og oversiktlig, og fargevalget er helt nydelig, sier daglig leder Linda Rokseth.

Foto: Kristin Støylen for Sykkylven Næringsutvikling.

Budsjettet gjorde at vi måtte bruke ferdige moduler fra Ikea, men de har vi kombinert med spesialdesignede elementer. Det gjør at resultatet likevel oppleves unikt og helhetlig. Vi har også utviklet et fleksibelt hylledesign som ble spesialprodusert for Skjohjørnet. Dette er et godt eksempel på at godt retaildesign er mulig, selv med mindre budsjetter.

Foto: Kristin Støylen for Sykkylven Næringsutvikling.

– Resultatet kunne ikke blitt bedre. Vi har fått utrolig mange herlige tilbakemeldinger fra folk som synes at butikken er så flott. Vi er veldig stolte av hvor fint vi har fått det, sier Linda.

Det synes vi er utrolig hyggelig å høre og vi håper at du som leser tar turen innom Skohjørnet neste gang du er i Sykkylven.

CORTEZZI – EN SENTERBUTIKK MED KONTINENTALE VIBBER

På Lambertseter Senter ligger den eneste merkevarebutikken i området – Cortezzi. En butikk som elskes av faste kunder og som stadig oppdages av nye. Nå har kundefavoritten, som har holdt koken i over 13 år, strammet opp uttrykket sammen med oss i Driv. 

Cortezzi fører dame- og herreklær av høy kvalitet, og ønsker å legge vekt på at de følger med i tiden og fornyer seg i takt med kundene. Målet var å gi kundene følelsen av å tre ut av Lambertseter og inn i en europeisk storby. 

Skal tiltrekke en bred og desingbevisst målgruppe

Vi fikk derfor i oppgave å heve profilen til Cortezzi for å tiltrekke en bred og designbevisst målgruppe, og samtidig utvikle funksjonelle løsninger som kunne hjelpe de ansatte i en butikk med høyt varetrykk og kontinentale vibber. 

Cortezzis store vareutvalg for både kvinner og menn, krever nemlig smarte løsninger for varebeholdning og varedisplay. Derfor bestemte vi oss for å lage ulike soner i butikken og samle alle de viktige funksjonene bakerst i butikken under en mezzanin som inneholder lagerrom. Praktisk, lekkert og funksjonelt!

Prøverommene ble lagt til et rolig område bakerst i butikken som en egen avdeling med teppebelagt gulv og myke gardiner. Det skal tross alt være behagelig, og ikke minst fristende, å prøve klær! I tillegg var det viktig for oss å lage et oversiktlig og innholdsrikt diskområde for å spille de ansatte gode. Her finner du både hoveddisk, nærlager, en egen pakkedisk og plass for tilbehør og småvarer. Her kan du plukke nye favoritter som smågodt!

Terazzo, glass og fargede detaljer

Fronten av mezzaninen var i utgangspunktet en stor og tom flate. Har valgte vi å plassere en opprutet eikevegg som tar igjen uttrykket fra diskområdet og øvrig innredning. I tillegg jobbet vi mye med detaljer i belysning, podier og montre i materialer som terrazzo, glass og fargede detaljer for å sy konseptet sammen. Vi håper dere kan se at vi har kost oss underveis! 

Sammen med Cortezzi fikk vi altså strammet opp hele uttrykket til butikken, også utover det fysiske butikkrommet. Cortezzi fikk nemlig i perioden også utviklet en ny visuell identitet med ny logo og nye farger som vi har vært med å utarbeide. Sjekk så lekkert, da!

ASPELI – ET HINT AV JAPAN MIDT I OSLOBUKTA

I Operagata, midt mellom Middelalderparken og Munchmuseet, ligger Aspeli. En av Norges ledende butikker når det kommer til eksklusive herreklær.

Oslobukta har de siste årene utviklet seg til å bli et spennende shoppingområde i hovedstaden. Her finner du mat, mote, kunst og kultur i verdensklasse. Kanskje ikke så rart at Aspeli la sin andre butikk til nettopp denne lokasjonen, tenker vi.

Et utfordrende lokale sørget for unike løsninger 

Når vi fikk oppdraget med å designe den nye butikken til Aspeli, var vi opptatte av å skape en helt spesiell opplevelse. Lokalet var i utgangspunktet utfordrende, med glassfasader fra gulv til tak på hele tre sider. Det gjorde at vi måtte tenke helt nytt, og det liker vi.

En sentral del av løsningen ble to prøverom i en fristilt konstruksjon. Det tredje prøverommet er integrert bak vakre skyvbare spiledører sammen med lager og toalett. Noe som sørger for en variert romopplevelse i butikken. 

Design som varer

Som alltid når vi er involvert, går god design og godt håndverk hånd i hånd. Denne gangen møter norskprodusert innredning hint av Japan.

Vi legger alltid vekt på at ting skal vare, så her er det høy kvalitet på alle måter. Inspirert av japansk estetikk har vi innredet med sortbeisede og midnattsblå detaljer. Dette gir et særeget uttrykk sammen med de lyse håndfargede tekstilene, i ekte japansk ånd. Både Issey Miyake i Kyoto og Dronning Eufemia var med på moodboardet i Sykkylven. Såpass må det være!

Det er bare å la seg inspirere av fine og varige materialer! Som terrazzo, eksklusive tekstiler og treverk i ulike utførelser. Ta turen innom Aspeli i Oslobukta når du er i området, da.

Co-work i Sykkylven

Denne uken åpner SkaparLINKEN, den nye satsingen til Sykkylven Næringsutvikling. Deler av lokalene til den gamle sparebanken har nå fått nytt liv og nytt innhold, og vil bli en spennende arena å følge med på videre.

Tanken bak hva SkaparLINKEN er og skal være, er på mange måter å være et bindeledd - både mellom mennesker i ulike bransjer som kan møtes ved lunsjbordet, men også mellom deg som har en idé og de som kan hjelpe deg med å realisere den. Her inne finner du både Sykkylven Næringsutvikling, Hoppid-kontor og omstillingsprosjektet til kommunen.

Åsne Folstad, daglig leder i SNU og primus motor bak SkaparLINKEN.

Gjennom et par år med pandemi har mange hatt hjemmekontor som hovedregel. For mange av oss har dette fungert veldig bra, da nye teknologiske løsninger har blitt tvunget frem for å løse utfordringene knyttet til det at vi plutselig ikke kunne være fysisk på samme sted lenger. Vi har måttet tenke nytt - og det må vi også gjøre nå når samfunnet åpner opp igjen. Stikkordet er fleksibilitet; muligheten for å jobbe slik du selv vil, hvor du selv vil.

DRIV DESIGN har stått for innredningskonsept og utforming av lokalene, og har gjort valg som reflekterer dagens behov. Her kan du velge mellom å leie ditt eget faste cellekontor, sette deg ved en av de fleksible “hot deskene” i åpent kontorlandskap, jobbe fra sofaen, eller sitte ved et av de store bordene i fellesarealet. Farger- og materialvalg er også gjort med tanke på at det ikke skal føles som et typisk kontor - men ha et softere uttrykk som gir en lunere og hyggeligere atmosfære.

 

Flere bilder kommer senere - men for nå ønsker vi Åsne & co lykke til med den nye satsingen. Dette blir veldig bra! :-)

 





DRIV DESIGN x EKORNES

Dette innlegget har vi gledet oss lenge til å skrive – ikke bare fordi det er spennende saker, men fordi det har vært en langvarig prosess som begynte helt tilbake i 2015.

November det året ble vi nemlig invitert til å presentere bedriften vår for Ekornes ASA, som hadde satt i gang en byråkonkurranse for utforming av sine nye Stressless møbelstudio. Med forhandlere over hele verden, hadde de behov for fleksible løsninger som kunne fungere like godt i småskala som i større varianter på flere hundre kvadratmeter.

Driv Design fikk altså levere forslag på konsept sammen med flere andre anerkjente byrå, og det var veldig stas når vi fikk beskjeden om at våre tegninger hadde gått helt til topps.

Over de neste 5-7 årene er planen å rulle ut opptil 4000 studio, så vi snakker høye tall! Når vi nå skriver september 2021 har ca. 1100 studio blitt levert, og tilbakemeldingene er tydelige: butikkene som har fått levert nye studio har bedre salgstall sammenlignet med de som ennå ikke har fått. Ekstra hyggelig å se det svart på hvitt - konkrete og målbare tall på det vi har jobbet med så lenge.

Ekornes gjorde opp en intern evaluering av studioutrullingen opp mot alle sine salgsselskap, hvor alt av hardware, kommunikasjon, levering/montering og salgsutvikling ble adressert. Her kom det tydelig frem at forhandlerne er godt fornøyde! Selgerne synes det er inspirerende å jobbe med de nye løsningene, noe som kommer til syne gjennom mer gjennomtenkte utstillinger - og som igjen bedrer kundens opplevelse av merkevaren.

Å samarbeide med Ekornes på et såpass omfattende og langvarig prosjekt har vært lærerikt, utfordrende og nytt. Den kanskje aller største utfordringen har vært å skulle skape noe universelt som skal treffe kunder på alle kontinent; vi har blant annet tegnet teststudio til Moskva, Boston og Tokyo!

Det er ikke verst det, altså - fra et lite kontor mellom fjord og fjell, “der ingen skulle tru...”

Vi takker Ekornes for tilliten og gleder oss over resultatet!

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5179_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5121_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5165_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5089_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5222_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5173_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5010_fotoKristinStoylen (1).jpg

foto: Kristin Støylen

DrivDesign_3B7A5055_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

Drivdesign_3B7A5267_fotoKristinStoylen.jpg

foto: Kristin Støylen

ÅPNING AV DALE I STORGATA 6

Da Driv Design startet opp i 2005, var vårt første prosjekt å tegne og levere butikk for Dale i Ålesund. Nå, 16 år senere, fikk vi på nytt muligheten til å jobbe med det samme butikklokalet. Veldig spennende!

På dette prosjektet har vi arbeidet med en kunde som vet å snu seg etter trendene, som ser at handlemønsteret er i konstant endring - og som tilpasser seg og sin butikk deretter.

Vi ønsker Siri & Gerhard lykke til med sin nye butikk!

IMG_7212-1.jpg
IMG_0209.jpg
IMG_0208.jpg
IMG_7167.jpg
IMG_7222.jpg
IMG_7186.jpg
IMG_7147.jpg
IMG_7198.jpg
IMG_7126.jpg
IMG_0166.jpg
IMG_7205.jpg

Retro sitt nye flaggskip

Endelig kom dagen vi har ventet på og jobbet for så lenge; Retro-gjengen skulle åpne sin nyeste og største butikk. I Olav Tryggvasonsgate 14 ligger den staselige og ærverdige Mathesongården fra 1897, hvor Retro nå har fått sitt nye hovedkontor. Bygget ble tegnet av arkitekt Karl Norum (som også står bak Britannia Hotell i samme by) og er fullt av vakre og originale detaljer både innvendig og utvendig. Bare se her!

 
IMG_6811 redigert.jpg
foto: digitalmuseum.no

foto: digitalmuseum.no

 

Dette er altså Driv Design sitt største og mest spennende prosjekt til dags dato, og det var derfor ekstra gøy å være tilstede på åpningen. Omtrent 1200 kvadratmeter med spesialdesignet konsept og innredning, hvor utgangspunktet var en gammel bygård som var veldig slitt og hadde behov for renovering.

Ikke bare skulle Retro inn i tre etasjer, men de ville også utnytte bakgården som knytter fem bygårder sammen. Her ble det gjort et omfattende arbeid med fasaderenoveringer og ny takkonstruksjon med store glassfelt. En perfekt ramme for den nye dressavdelingen! Sjekk ut bindingsverkshuset på venstre side.

 
IMG_6595.jpg
 

Her befinner vi oss altså i bakgården. Målet var å få til et omsluttende og intimt rom, som likevel skulle være åpent opp mot tak og delvis vise husfasadene i ytterkant. Dette er den avdelingen som er mest tilbaketrukket, og hvor en på grunn av konfeksjonsbiten forventer mest personlig service. Her er det viktig å føle ro rundt kjøpsprosessen, og det skal også interiøret bære preg av. Med japanskinspirert innredning i eik, skifergulv, rispapir som gir diffus belysning og en liten bambusskog, får i allefall vi en følelse av zen her inne!

 
IMG_6630.jpg
IMG_2022.jpg
IMG_6621.jpg
IMG_6612.jpg
IMG_6626.jpg
IMG_2015.jpg
IMG_6611.jpg
 

Spennende ting skjer i skjæringspunktet mellom det klassiske og det moderne - noe som reflekteres i både dame- og herreavdelingen. Her er det klare farger mot terrazzo, stål og speil. Moderne og grafiske lysekroner mot nybarokk takstukkatur. Ja, for ikke å snakke om den innmari kule gatekunsten av Ståle Gerhardsen!

 
IMG_6691.jpg
IMG_6466.jpg
IMG_6684.jpg
IMG_6689.jpg
IMG_6663.jpg
IMG_6651.jpg
IMG_6794-2.jpg
 

Under planleggingen av butikken er det lagt vekt på å skape spennende soner ved hjelp av ulik type innredning, fargeflater, speilbruk og andre spesialtilpassede elementer. Rene linjer og en ren plan setter varene i fokus, og gjør det enkelt for kundene å orientere seg.

 
IMG_6711.jpg
IMG_2074-2.jpg
IMG_6716.jpg
IMG_6738-2.jpg
IMG_2130.jpg
IMG_6749.jpg
IMG_2081.jpg
IMG_2113.jpg
IMG_6786.jpg
IMG_6780.jpg
IMG_6770.jpg
 

Om du ikke har vært innom allerede, anbefaler vi at du tar turen og ser. Og om du har vært der - ta deg en tur til, da vel!


Du rosa glitrende...

 
God jul 2019 rosa genser.jpg
God jul 2019.jpg

Vi ønsker dere alle en riktig god jul og godt nyttår! Vi takker våre kunder og samarbeidspartnere for et spennende og innholdsrikt år. Vi snakkes i 2020!

Åpent kontor

I dag føler vi oss heldige og takknemlige som har så mange kjekke kunder, leverandører og venner som ville stikke innom og feire bursdag med oss. Her er et lite knippe bilder fra gårsdagen her i Storgata 5:

15 hurra instagram.JPG
ACS_0347.JPG
ACS_0349.jpg
ACS_0350.JPG
ACS_0352.JPG
ACS_0353.JPG
ACS_0354.JPG
ACS_0355.JPG

Dette var så gøy at vi vurderer å ha bursdag litt oftere! :-)

DRIV DESIGN 15 ÅR!

Ikke ante vi, der vi satt i flyttebilen på vei til Sunnmøre, hvordan hverdagen skulle se ut 15 år etter. Etter sju år i Oslo lengtet vi etter et enklere og mindre hektisk liv - og tiden var moden for å gjøre noe annet. Midt i blant flyttekasser og nye omgivelser, ble det klart for oss at vi ønsket å starte vårt eget.
15. november 2004 sendte vi inn papirene til Brønnøysundregisteret, og DRIV DESIGN var født.

Helt i fra starten har vi vært veldig bevisste på hva vi ønsker dette firmaet skal være og hvilke verdier vi skal stå for. Enkelt og greit: å være tro mot tanken om å levere det beste. Det å velge bort lettvinte løsninger, og stå for kvalitet og holdbarhet, mener vi kommer oss alle til gode. Vi ser at innredning vi leverer står lenger i butikk enn gjennomsnittet, og at vi ofte kan bruke om igjen eksisterende elementer enten som de er, eller fornye de med enkle grep. Det er bra for oss, det er bra for kunden, og det er bra for miljøet. Vi bruker små, lokale produsenter, velger varige materialer og har direktelevering med minimal emballasje. Vi ønsker at DRIV DESIGN skal være en bærekraftig bedrift.

Når vi ser tilbake på de siste 15 årene, har det både vært rolige og hektiske perioder. Vi har vært igjennom en finanskrise og svingninger i bransjen, noe som til tider har gjort det ekstra spennende å drive sin egen bedrift. Det gjelder å ha is i magen og holde stø kurs, og det er kanskje derfor vi fortsatt sitter her? En ting som er sikkert, er i alle fall at det aldri er kjedelig. Vi er så heldige å ha verdens beste kunder, som gir oss frihet og tillit til å løse prosjekter slik vi mener er best, samt gir oss varierte arbeidsoppgaver.
Som regel tegner vi butikker, men andre ganger kan det være en bank eller et møbelstudio som er oppdraget. Vi har kundemøter over hele landet, vi er på byggeplass, vi kvalitetssikrer produktene ute hos produsenter, og vi reiser verden rundt for å finne inspirasjon til våre neste prosjekt. Vi er jammen heldige!

Åse&Kalle2.jpg

I dag åpner vi kontordørene etter arbeidstid for å feire med deg som vil ta turen innom og skåle med oss! Vi sees. :-)


SKREDDERSØM I BERGEN

Den 12. september åpnet RETRO Bergen dørene igjen i Olav Kyrres gate og ønsket både nye og gamle kunder velkommen til sin nye og utvidede butikk. Det har allerede gått 10 år siden vi tegnet den forrige butikken (tiden flyr!), og selv om den har holdt seg godt - var det nå på tide med noe nytt. RETRO-gjengen fikk tilbud om å ta over nabolokalet, så nå har de hele 550 kvadratmeter og tre etasjer å boltre seg på!

Mandag 1. september kom tre trailere fullastet med spesialinnredning tegnet av oss, og levert av våre dyktige norske produsenter. Vi er stolte av å kunne levere kortreist innredning som varer!

Dame- og herreavdelingene er i gjenkjennbar RETRO-stil, mens den nye dressavdelingen viser noe helt nytt. Her snakker vi skreddersøm i alle ledd, både i innredning, dresser og service. RETRO har som ambisjon å være byens ledende spesialbutikk innen dresskonfeksjon - så ta turen ned den grønne trappa til kjelleren og se hva de kan hjelpe deg med!

 
ACS_0291.JPG
Oversikt dressavdeling.JPG
ACS_0316.JPG
ACS_0294.JPG
ACS_0292.JPG
ACS_0298.JPG
ACS_0288.jpg
ACS_0293.JPG
ACS_0297.JPG
ACS_0289.JPG
ACS_0314.JPG
ACS_0299.JPG
ACS_0317.JPG
ACS_0318.JPG
ACS_0305.JPG
ACS_0319.JPG
ACS_0303.JPG
ACS_0311.JPG
ACS_0300.JPG
ACS_0312.JPG
ACS_0315.JPG

AMSTERDAM & ROTTERDAM

Kanaler og sykler og tulipaner og yrende folkeliv. Ja, Amsterdam er alt dette - men også så mye mer. Som et knutepunkt mellom Europa og resten av verden, lokker den både turister og ‘young professionals’ som vil se hva byen har å by på. Stadig flere aktører tilbyr midlertidige kontorplasser i kreative og kule miljø. Vi var der sist for tre år siden, og nå var det på tide med en ny tur.

Zoku inngang 1.JPG
Zoku resepsjon.JPG
Zoku blomster.JPG
Zoku kjøkken2.JPG

Vi i Driv Design er jo selvsagt mest opptatt av hva som er nytt i butikkverden, og hvilke nye konsepter som skal være med på å prege bybildet fremover.

Så hva er de ekstra gode på her i Amsterdam? Det er særlig to ting vi har merket oss mens vi har trasket gatelangs. Det ene er håndlagde detaljer spesialtilpasset hvert enkelt konsept. Dette kan være seg innfreste detaljer, vindusillustrasjoner, eller spesiallaget innredning.

O My Bag fasade.JPG
O My Bag detalj benk.JPG
Kanariklub2.JPG
Kanariklub1.JPG

Det andre er fasadene. Her ser vi hvor utrolig flinke de er til å gjøre seg godt synlige - og det helt uten hvite LED-lysskilt. Også her må vi nevne detaljrike illustrasjoner i vinduene som gir en fin 3D-effekt.

Turkis fasade.JPG
Wildernis fasade.JPG
 
Ace & Tate 2.JPG
 
Hutspot bakvegg.JPG
Hutspot fargevegg.JPG
Hutspot detalj stativ.JPG
Hutspot oversikt.JPG
Hutspot speil.JPG
&C vindusutstilling.JPG
&C1.JPG
&C varebord varer.JPG
&C2.JPG
&C kaffikopp.jpg
&C disk.JPG

Denne gangen tok vi også toget til Rotterdam, for å se hva som rører seg der. Byen som ble bombet i stykker under 2. verdenskrig, og som i dag har kallenavnet “Manhattan on the Mass”. Her har høye skyskrapere vokst opp av asken og gitt byen et helt annet preg enn andre nederlandske byer. Det er ikke mange år siden Rotterdam ble kalt både kjedelig og treig - men her skjer det mye! Gatekunst, spennende arkitektur, kule butikker og kultur i overflod.

Butikk.JPG
Picnic.JPG
Picnic mat.JPG
Leikeplass Rotterdam 2.JPG

Den knallgule 400 meter lange broen Luchtsingel ligger et par steinkast unna sentralstasjonen, og er delvis finansiert gjennom crowdfunding. Veldig kul!

Rotterdam bru Åse2.jpg
Rotterdam bru.JPG
AM trapp Rotterdam .JPG
Supermercado.JPG
Lilla rom.jpg
AMA bildevegg2.jpg

På gjensyn!

Fotografering i rosenes by

Midt i Storgata i Molde finner du nå klesbutikken LOUISE! Etter å ha hatt butikk inne på kjøpesenteret MoldeTorget er de nå å finne i nye, freshe lokaler på gateplan.

Fasade.jpg

I en tid hvor flere og flere butikker søker inn i kjøpesentre, har altså LOUISE gått motsatt vei. Med sitt store vindusfelt ut mot gaten er hele butikken på utstilling - og innehaverene kan melde om at mange av kundene som kommer innom er der for å kjøpe noe de har sett da de gikk forbi kvelden før.

Oversikt mot mursteinsvegg.jpg

Gode og solide materialer som resirkulert murstein, tre, messing og silkematt marmor gir et lunt inntrykk som ønsker kundene velkommen inn. Ved å plassere klær i bare en høyde virker lokalet luftigere og større enn det var før.

Oversikt mot gate.jpg
Oversikt mot prøverom.jpg

Ved å male tak og søyle ved prøveromsavdelingen i en gyllen messingtone trekker en blikket innover og får en markert sone i enden av lokalet. Romslige prøverom med godt lys gjør det mer komfortabelt for kundene i prøveprosessen. Det store speilet på utsiden lokker kundene ut av prøverommet, så betjeningen får bidra med veiledning.

Prøverom speil.jpg
Prøverom oversikt.jpg

Disken er kledd i messing og er som et smykke midt i butikken - i tillegg til å være en kul kontrast til den rå og upolerte mursteinsveggen

Disk.jpg
Detalj disk.jpg
Hyller bak disk.jpg

Vi takker LOUISE for et spennende oppdrag og ønsker de lykke til videre som et friskt pust i Molde by!